Nuffnang

Search This Blog

Forgiveness is one of the most distinguishing features of Ramadan. If we truly want Allah's love, mercy and forgiveness, we must remember that the pleasures in this world are transient, and we are working toward that which is permanent. Is it worth being bitter and stunting our growth? Will it really benefit us? Will our anger and bitterness change the person who has hurt us?

Let us use this Ramadan to open our hearts to those who have wronged us and forgive them as we beg Allah to forgive us..


Love a little more than what is necessary..
Work a little harder than what is required..
Be a little kinder than what is usual..
Give a little more than what u feel u can afford..
Stand in a prayer a little longer than what u intended..
Be a little more patient than what u feel u can handle..
It is that little extra effort sparked by sincerity in the heart
that makes your ordinary self extraordinary...


Remember the five simple rules to be happy:

1. Free your heart from hatred.
2. Free your mind from worries.
3. Live simply.
4. Give more.
5. Expect less.

Lilypie Maternity tickers
Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers

Friday, January 28, 2011

Shaklee dan saya berdarah A

Bismillah ir-Rahman ir-Rahim

Saya dapat tahu Shaklee ini selepas Google tentang makanan kesihatan semasa berpantang. Kemudian baca dalam majalan PA&MA keluaran Feb 2011, di website rakan saya Sharini Adrinis dan website ShakleeTrialPack.com milik Puan Lyna sendiri.

Saya tertarik dengan khasiat produk Shaklee ini. Nak makan jamu tak pandai dan risau juga nanti baby cirit-birit. Jadi, saya bercadang nak amalkan Shaklee ini supaya saya sihat selepas bersalin dan susu banyak. Saya ni mudah diserang sakit, jadi pengambilan vitamin, jaga apa yang dimakan, jaga kebersihan sekeliling amatlah penting kepada saya dan emosi yang sentiasa stabil. Saya mudah diserang batuk, selsema dan bila dah teruk sangat...kena demam.

Melalui pembacaan saya, orang yang berdarah A (SAYALAH tu.. A+) ini, darahnya senang berlendir. Jadi bila dah berlendir, senang kena batuk, selsema dan asma. Berdarah A ini digalakkan makan sayuran-sayuran dan buah-buahan sebanyak munkin. Elakkan makanan yang mengalakkan pengeluaran lendir.

Menurut penyelidik Dr. Peter J.D’Adamo, berkata

"Menurut Dr. Peter J.D’Adamo golongan darah A ditemukan pada tahun 15.000 SM. Pada masa itu leluhur kita adalah pemburu yang mulai membentuk komuniti dan bertempat tinggal tetap . Mereka mulai bercucuk tanam dan mengkonsumsi sayur-sayuran dan hanya makan daging dalam jumlah sangat sedikit. Untuk itulah Dr. Peter J.D’Adamo menyarankan agar pemilik golongan darah A menjalani diet vegetarian."


Puan Lyna melalui sembang dalam email mencadangkan saya mengambil Shaklee Set J2 (Trimester 2&3) sehingga saya bersalin (ada 2 bulan lagi nak bersalin ni). Kemudian semasa dalam pantang tambah beli Zinc dan Alfalfa. Menurut Puan Lyna, beli full pack set Shaklee pregnant dan masa berpantang hanya beli Zinc dan Alfafa menjimatkan duit.


Set J2 (Trimester 2&3)
30 tabs VitaLea ,30 tabs B complex, 30 tabs vitamin C, 1 bottle Ostematrix & 30 caps Omega Guard
MYR170.00 (Jika COD atau Transfer CIMBClicks/Maybank2u),
MYR178.47 (Jika bayaran menerusi PayPal atau kad kredit/debit)
FULL PACK : Semenanjung MYR356.00 Sabah/Sarawak MYR382.00


Shaklee Trial Pack – Set C (Confinement) + Milk Booster
40 tabs Vita-Lea, 40 tabs B-Complex, 40 tabs Vitamin C, 40 tabs Zinc + 80 tabs Alfalfa
MYR110.00 (Jika COD atau Transfer CIMBClicks/Maybank2u),
MYR115.96 (Jika bayaran menerusi PayPal atau kad kredit/debit)
FULL PACK : Semenanjung MYR268.00 Sabah/Sarawak MYR 291.00

Produk Saiz Semenanjung Sabah & Sarawak
Our Price (RM) Harga Runcit (RM) Our Price (RM) Harga Runcit (RM)


Alfalfa Complex (S) 330 tabs 43 53.75 45 56.25
Alfalfa Complex (L) 700 tabs 78 97.5 82 102.5
Zinc 120 tabs 27 33.75 28 35


Ok macam mana? Saya masih bertanya soalan dengan Puan Lyna dan selepas semua soalan terpendam sudah terjawab, saya akan ceritakan pada En Somi pula :)


Alhamdulillah.
Hidayah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...