Nuffnang

Search This Blog

Forgiveness is one of the most distinguishing features of Ramadan. If we truly want Allah's love, mercy and forgiveness, we must remember that the pleasures in this world are transient, and we are working toward that which is permanent. Is it worth being bitter and stunting our growth? Will it really benefit us? Will our anger and bitterness change the person who has hurt us?

Let us use this Ramadan to open our hearts to those who have wronged us and forgive them as we beg Allah to forgive us..


Love a little more than what is necessary..
Work a little harder than what is required..
Be a little kinder than what is usual..
Give a little more than what u feel u can afford..
Stand in a prayer a little longer than what u intended..
Be a little more patient than what u feel u can handle..
It is that little extra effort sparked by sincerity in the heart
that makes your ordinary self extraordinary...


Remember the five simple rules to be happy:

1. Free your heart from hatred.
2. Free your mind from worries.
3. Live simply.
4. Give more.
5. Expect less.

Lilypie Maternity tickers
Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers

Tuesday, July 19, 2011

Cloth diaper menjimatkan!

Assalammualaikum,

Alhamdulillah sudah dua bulan Lutfir mengunakan CD. Saya dan suami dapat menjimatkan duit setiap bulan membeli lampin pakai buang.

Sebelum bersalin saya membeli 10 CD jenama Minky Nice Cloth Diaper (dgn 2 insert) dan selepas mengunakannya, suami nampak keberkesanan dalam menjimatkan duit, tahan lama walaupun pakai waktu malam, Lutfir takda ruam, senang nak cuci, dan menjaga alam sekitar.

Setelah Lutfir berusia tiga bulan, suami melabur untuk 10 CD lagi jenama Coolababy. Lima keping kami pakai dan lagi 5 keping berjaya suami jual pada rakan-rakannya dalam usaha mengajak semua orang berCD untuk menjimatkan duit untuk jangka panjang.

Paling yang membuatkan suami puas hati sebab CD ini dapat bertahan lama dengan kadar serapan yang tinggi pada malam hari. Lutfir ni tak selesa jika punggung rasa basah selepas kencing. Alhamdulillah, Lutfir tido lena tanpa terganggu dengan basah lampin.

Jadi saya ingin mengajak semua orang mengunakan Cloth Diaper. Saya tahu CD ni banyak jenama dan harga berbeza-beza. Semua cakap tak mampu nak berCD. Tapi cuba fikirkan, kalau beli jam tangan mewah, beg berjenama mewah, ubah suai kereta, minyak wangi mewah dan berbagai barangan yang ratusan ringgit.. Tidak pula kita pertikaikan mahal dan tak mampu?

Saya dan suami menjual CD pada harga RM30 sekeping. Kami menjual jenama Coolababy dan mendapat 2 insert dengan setiap CD. Beli 10 keping CD dapat Laundry bag percuma.

Kami menawarkan dan mengajak semua membeli sekeping CD setiap bulan. Beli sikit-sikit tak terasa. Bertukar ke CD secara perlahan-lahan dan berperingkat. Apabila koleksi CD dah mencukupi, bolehla berCD sepenuhnya!

Hubungi kami untuk membeli dan pertanyaan lanjut 0172966114 atau hidayahafiz@gmail.com
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...