Nuffnang

Search This Blog

Forgiveness is one of the most distinguishing features of Ramadan. If we truly want Allah's love, mercy and forgiveness, we must remember that the pleasures in this world are transient, and we are working toward that which is permanent. Is it worth being bitter and stunting our growth? Will it really benefit us? Will our anger and bitterness change the person who has hurt us?

Let us use this Ramadan to open our hearts to those who have wronged us and forgive them as we beg Allah to forgive us..


Love a little more than what is necessary..
Work a little harder than what is required..
Be a little kinder than what is usual..
Give a little more than what u feel u can afford..
Stand in a prayer a little longer than what u intended..
Be a little more patient than what u feel u can handle..
It is that little extra effort sparked by sincerity in the heart
that makes your ordinary self extraordinary...


Remember the five simple rules to be happy:

1. Free your heart from hatred.
2. Free your mind from worries.
3. Live simply.
4. Give more.
5. Expect less.

Lilypie Maternity tickers
Lilypie Breastfeeding tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Friendship tickers

Monday, March 21, 2011

Adrini's Nursing Wear in Safiyya, TV9

Assalammualaikum

Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniah pada kawan bekas sepejabat saya Sharini kerana rangkaian Adrini's Nursing Wear disiarkan di rancangan Safiyya di TV9, Malaysia!  Boleh layari http://www.adrinis.com/blog

Semoga Allah terus mempermudahkan perjalanan perniagaannya. Dalam islam pun punca utama rezeki ialah dari perniagaan jika kita berusaha.

Kenapa saya nak cerita tentang "Adrini's Nursing Wear in Safiyya, TV9"? Tolong promosi ke? Atau pernah jadi pelanggan ke?

Saya semasa satu tempat kerja dengan kawan saya ni dulu, jarang sekali dia bercerita tentang Adrinis, saya pun tak tanya sangat. Saya pun belum lagi berkesempatan membeli baju dari dia sebab niat saya tunggu selepas saya selepas bersalin dan berpantang.

Promosi? Entah saya pun tak pasti..hehehe.

Saya cuma nak kongsikan pendapat peribadi saya yang kawan saya ni menghasilkan pakaian ni kerana dia seorang ibu yang menyusukan anak sepenuhnya dan menyusukan anak dimana sahaja tau!

Secara peribadi saya kagum dengan dia. Yela, ingat tak berat ke nak dukung anak sambil menyusu berdiri pula tu jika bersiar-siar. Tapi kerana kasih dan pengorbanan seorang ibu, lenguh pun takpe. Buat cool je. (Kawan saya senyum lebar la tu saya puji dia..hehehe)

Jadi, dia tahu apa yang diperlukan oleh seorang ibu yang memerlukan keselesaan semasa menyusukan anak dimana sahaja selain menutup aurat..perkara teratas penting! Dan cantik. Pandai dia pilih corak fabrik dan kualiti fabrik.

Saya rasa itula saja pendapat peribadi saya tentang kawan saya ni dan "Adrini's Nursing Wear" . Memang ada perkara perlu diperbaiki dan dipertingkatkan. Tapi itula proses pembelajaran dalam dunia perniagaan. Kita hidupkan memang tak putus sentiasa belajar.

Tahniah Nini dan Adha! Semoga perniagaan ini terus berkembang.

Amin.

Alhamdulillah.
Hidayah
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...